W dniach 12-16 listopada 2011 roku, w Orlando odbył się zjazd Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego (AHA – American Heart Association). Na konferencji zaprezentowano wyniki wstępnych badań prowadzonych przez norweskich naukowców, które dotyczyły redukcji wysokiego ciśnienia skurczowego krwi.
Naukowcy ze Szpitala Uniwersyteckiego w Oslo przeprowadzili analizę wpływu owoców kiwi na ciśnienie skurczowe krwi. Próbie poddano 118 osób w średnim wieku wynoszącym około 55 lat. Badanie polegało na wprowadzeniu trzech owoców kiwi do diety części osób, pozostali spożywali jedno jabłko dziennie.
W wyniku 24 godzinnego monitoringu zaobserwowano, że ciśnienie skurczowe u osób spożywających trzy kiwi dziennie uległo średnio obniżeniu o 3,6mmHg i wynosiło mniej niż u osób spożywających jabłko.
uwaga: owoce kiwi nie są wskazane w diecie osób uczulonych na papaję oraz ananasy
Wojciech, inżynier budownictwa lądowego
Bardzo czytelne, zawsze do badań gotowe